Nabór nr 24/2022
Nabór nr 24/2022
Wyniki naboru nr 24/2022
W dniu 21.06.2022 roku Rada Stowarzyszenia „ MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI” dokonała oceny i podjęła decyzję o wybraniu operacji do finansowania, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach poddziałania 19.2 „ Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020 złożonych w ramach naboru nr 24/2022.
Jednocześnie informujemy, że w sytuacji uznania operacji za niezgodną lub nieuzyskania przez operację minimalnej liczby punktów, albo wyniku wyboru, który powoduje, że operacja nie mieści się w limicie środków wskazanym w ogłoszeniu o naborze wniosków o udzielenie wsparcia, przysługuje podmiotowi ubiegającemu się o wsparcie prawo wniesienia protestu.
Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia Wnioskodawcy lub jej pełnomocnikowi informacji o wyniku wyboru listem poleconym. Protest wnoszony jest za pośrednictwem LGD „MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI” i rozpatrywany przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego. Protest zawierać musi wskazanie kryteriów wyboru, z których oceną Wnioskodawca się nie zgadza wraz z uzasadnieniem. Szczegółowe informacje dotyczące wniesienia protestu znajdują się w procedurze wyboru i oceny operacji w ramach LSR LGD „MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI”, udostępnionej na stronie internetowej www.ludzieijeziora.pl, w zakładce: „Dokumenty LGD” oraz dostępnej w biurze LGD „MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI”: Kazimierz Biskupi ul. Plac Wolności 2.
ZAŁĄCZNIKI:
Lista złożonych wniosków w ramach naboru 24/2022
Lokalna Grupa Działania „MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI” informuje, że w dniu 23.05.2022r. o godz. 14:00 zakończył się nabór wniosków nr 24/2022 wniosków o udzielenie wsparcia na wdrażanie operacji w ramach Strategii Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność, na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD.
Zakres tematyczny naboru: Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej
Zakres tematyczny jest zgony z § 2 ust. 1 pkt. 6 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 z późniejszymi zmianami.
- Limit dostępnych środków w ramach naboru : 260 000,00 EUR – (1 040 000,00 zł)
- Wysokość pomocy: od 50 000,00 do 300 000,00 zł (jednostki sektora finansów publicznych: bez limitu)
- Intensywność wsparcia:
- jednostki sektora finansów publicznych: nie więcej niż 63,63% (przy czym pozostały wkład publiczny (36,37%) stanowi wkład wnioskodawcy)
- beneficjenci inni niż jednostki sektora finansów publicznych: nie więcej niż 100%
- podmioty wykonujące działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców: nie więcej niż 70%
- minimalne wymagania: należy uzyskać 60% punktów uzyskanych wg kryteriów ocen LGD
- Forma wsparcia: refundacja
Cele LSR planowane do osiągnięcia w ramach naboru:
Cel ogólny 2.0 Poprawa jakości przestrzeni na terenie LGD jako otoczenia dla procesów gospodarczych i społecznych
Cel szczegółowy 2.1. Poprawa estetyki przestrzeni publicznych i jakości infrastruktury turystyczno-rekreacyjnej
Przedsięwzięcie 2.1.2. Przebudowa infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej
ZAŁĄCZNIKI:
Ogłoszenie o naborze nr 24/2022
Lokalna Grupa Działania „MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI” informuje, że ogłasza nabór nr 24/2022 wniosków o udzielenie wsparcia na wdrażanie operacji w ramach Strategii Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność, na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD w terminie od 09.05.2022 od godz. 8:00 do 23.05.2022r. do godz. 14:00
Zakres tematyczny naboru: Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej
Zakres tematyczny jest zgony z § 2 ust. 1 pkt. 6 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 z późniejszymi zmianami.
- Limit dostępnych środków w ramach naboru : 260 000,00 EUR – (1 040 000,00 zł)
- Wysokość pomocy: od 50 000,00 do 300 000,00 zł (jednostki sektora finansów publicznych: bez limitu)
- Intensywność wsparcia:
- jednostki sektora finansów publicznych: nie więcej niż 63,63% (przy czym pozostały wkład publiczny (36,37%) stanowi wkład wnioskodawcy)
- beneficjenci inni niż jednostki sektora finansów publicznych: nie więcej niż 100%
- podmioty wykonujące działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców: nie więcej niż 70%
- minimalne wymagania: należy uzyskać 60% punktów uzyskanych wg kryteriów ocen LGD
- Forma wsparcia: refundacja
Cele LSR planowane do osiągnięcia w ramach naboru:
Cel ogólny 2.0 Poprawa jakości przestrzeni na terenie LGD jako otoczenia dla procesów gospodarczych i społecznych
Cel szczegółowy 2.1. Poprawa estetyki przestrzeni publicznych i jakości infrastruktury turystyczno-rekreacyjnej
Przedsięwzięcie 2.1.2. Przebudowa infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej
Miejsce i tryb składania wniosków: wnioski należy składać osobiście i bezpośrednio w biurze LGD „MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI”, ul. Plac Wolności 2, 62-530 Kazimierz Biskupi w terminie wskazanym w ogłoszeniu – od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 14:00.
Wnioski należy złożyć:
- w wersji papierowej w 2 egzemplarzach
- w wersji elektronicznej w 2 egzemplarzach
- w 2 opisanych segregatorach
Szczegółowe informacje dotyczące naboru, w tym wzory formularzy o przyznanie pomocy wraz z instrukcjami wypełnienia, kryteria wyboru projektu przez LGD określone w LSR, w tym kryteria, na podstawie których ocenia się uzasadnienie realizacji projektu w ramach LSR oraz wykaz dokumentów niezbędnych do weryfikacji spełniania kryteriów wyboru projektów określonych w LSR, formularze wniosków o płatność oraz formularze umów o udzielenie wsparcia dostępne są w biurze LGD „MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI” i na stronie internetowej www.ludzieijeziora.pl w zakładkach „Wnioski do pobrania” oraz „Dokumenty LGD”.
Dodatkowych informacji udzielają pracownicy biura:
Marta Błaszczyk, Aneta Krzysztoń i Katarzyna Przygocka – Kurowska.
Aby uniknąć oczekiwania na poradę – umów się wcześniej telefonicznie pod nr: 63 240 26 03
Dokumenty do naboru 24/2022:
1. Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 4z)
Formularz wniosku o przyznanie pomocy 4z
WoPP_19_2_I_4z.pdf 1.12MBDodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących
WoPP_19_2_I_4z_ark_wspolwn.pdf 0.68MBFormularz wniosku o przyznanie pomocy 4z
Formularz_wniosku_o_przyznanie_pomocy_4z.xlsx 0.32MBDodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących
WoPP_19_2_I_4z_ark_wspolwn.xlsx 0.33MBInstrukcja do wniosku o przyznanie pomocy_19.2_inne_4z
IW_WoPP_19_2_IW_4z.pdf 1.20MB
2) Biznesplan (wersja 4z)
Biznesplan 4z
BP_19_2_I_4z.docx 0.11MBBiznesplan 4z
BP_19_2_I_4z.pdf 0.49MBBiznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych 4z
BP_19_2_I_Inkub_4z.pdf 0.51MBBiznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa produktów rolnych 4z
BP_19_2_I_Inkub_4z.docx 0.10MBBiznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych - tabele finansowe 4z
BP_19_2_IW_inkub_4z_TabFinans.xlsx 0.03MBBiznesplan tabele finansowe 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4
BP_19_2_IW_P_4z_TabFinans.xlsx 0.03MBInformacje pomocnicze przy wypełnianiu Biznesplanu 4z
IP_19_2_I_4z.pdf 0.67MB
3) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
Oświadczenie_o_wielkości_przedsiębiorstwa
Oświadczenie_o_wielkości_przedsiębiorstwa.xls 0.12MBOświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa
Osw_MSP.pdf 0.62MBInstrukcja_wypełniania_oświadczenia_o_wielkości_przedsiębiorstwa
Instrukcja_wypełniania_oświadczenia_o_wielkości_przedsiębiorstwa.pdf 1.21MB
4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 8z)
Umowa o przyznaniu pomocy
Umowa_19_2_IW_8z_2021.05.21.pdf 0.97MBZałącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_1.pdf 0.20MBZałącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_2.pdf 0.18MBZałącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_3.pdf 0.46MBZałącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020)
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_3a.pdf 0.58MBZałącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_5_IMBP_IPRO.pdf 0.34MBZałącznik 6 – Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_6_OswZgody.pdf 0.54MBZałącznik 7 – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_7_OswMalz.pdf 0.54MBZałącznik 8 – Oświadczenie współwłaściciela przedsiębiorstwa
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_8_OswWspolwl.pdf 0.54MBZałącznik 9 – Deklaracja małżonka współwłaściciela przedsiębiorstwa
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_9_DeklMalzOswZgody.pdf 0.54MBZałącznik 10 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_10_RODO_20210521.pdf 0.46MB
5) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy
Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu / nabywcy określająca warunki kontynuowania realizacji operacji
Umowa_19_2_I_NastepcaNabywca_20190531.pdf 0.54MBZałącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy -Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością
Umowa_19_2_I_NastepcaNabywca_Zal_2_20190531.pdf 0.18MBZałącznik nr 4 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Umowa_19_2_I_NastepcaNabywca_Zal_4_20190531.pdf 0.42MB
6) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)
Wniosek o płatność 4z
WoP_19_2_I_4z_20190605.pdf 0.48MBDodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania
WoP_19_2_I_4z_ark_wspolwn.pdf 0.37MBWniosek o płatność 4z
WoP_19_2_I_4z_20190723.xlsx 0.13MBDodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania
WoPP_19_2_I_3z_ark_wspolwn.xlsx 0.15MBInstrukcja wypełniania wniosku o płatność
IW_WoP_19_2_I_4z_20190605.pdf 1.42MBZałącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
WoP_19_2_I_P_Zal_3_SRBP_20190605.xlsx 0.03MB
7) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
Materiały
Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
IMBP_IPRO_19_2_5z_20210510.xlsx 0.12MBInformacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
IMBP_IPRO_19_2_5z_20210510.pdf 0.38MBInformacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji
IP_IMBP_IPRO_19_2_I_P_20191004.pdf 0.52MB
8) Wskazówki dla użytkowników formularzy wniosków przygotowanych w formacie MS Excel
Materiały
Wskazowki_Do_Formularzy_Wnioskow_XLSX
Wskazowki_Do_Formularzy_Wnioskow_XLSX.odt 6.37MB
- Dokumenty dodatkowe i załączniki:
- 24/2022 załącznik nr 1 - Oświadczenie o wpisywaniu się operacji w realizację celu ogólnego, celu szczegółowego, przedsięwzięcia zapisanego w LSR - otwórz
- 24/2022 załącznik nr 2 - Uzasadnienie poszczególnych kryteriów - otwórz
- 24/2022 załącznik nr 3 - Oświadczenie o udostępnieniu danych osobowych- otwórz
- 24/2022 Planowane do osiągnięcia w wyniku naboru numer 24/2022 cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki. - otwórz
- KRYTERIA WYBORU OPERACJI FINANSOWANYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA 19.2 WDRAŻANIE OPERACJI W RAMACH STRATEGII ROZWOJU LOKALNEGO KIEROWANEGO PRZEZ SPOŁECZNOŚĆ PROW 2014-2020
- 24/2022 opis segregatora - otwórz